Thor kalapácsától a rohamosztagosok sisakjáig Avagy szerzői jog és formatervezésiminta-oltalom a filmiparban, különös tekintettel a díszlet-, jelmez- és kelléktervekre /

A filmek olyan összetett műalkotások, amelyek egyedi, eredeti jellegéhez az alkotás folyamatában résztvevők, létrehozók akár szerzői, akár más minőségben mind hozzájárulnak, számos módon hatást gyakorolva, alakítva a végleges munkát. Másrészről azonban a film több mint testet öltött művészi alkotómu...

Teljes leírás

Bibliográfiai részletek
Szerző: Takó Sándor
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2023
Sorozat:IUSTUM AEQUUM SALUTARE 19 No. 4
mtmt:34437918
Online Access:https://publikacio.ppke.hu/2825

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ2825
005 20251029151947.0
008 251029s2023 hu o 0|| Magyar d
022 |a 1787-3223 
024 7 |a 34437918  |2 mtmt 
040 |a PPKE Publikáció Repozitórium  |b hun 
041 |a Magyar 
100 1 |a Takó Sándor 
245 1 0 |a Thor kalapácsától a rohamosztagosok sisakjáig   |h [elektronikus dokumentum] :  |b Avagy szerzői jog és formatervezésiminta-oltalom a filmiparban, különös tekintettel a díszlet-, jelmez- és kelléktervekre /  |c  Takó Sándor 
260 |c 2023 
300 |a 16 
300 |a 213-228 
490 0 |a IUSTUM AEQUUM SALUTARE  |v 19 No. 4 
520 3 |a A filmek olyan összetett műalkotások, amelyek egyedi, eredeti jellegéhez az alkotás folyamatában résztvevők, létrehozók akár szerzői, akár más minőségben mind hozzájárulnak, számos módon hatást gyakorolva, alakítva a végleges munkát. Másrészről azonban a film több mint testet öltött művészi alkotómunka: a filmek kereskedelmi termékként, "gazdasági jószágként" is értelmezhetők, amelyek előállítása és forgalmazása csak jelentős munka- és tőkebefektetéssel valósulhat meg. A film tehát egyszerre áru és műalkotás. tanulmány célja a közérthető módon összefoglalni a szerzői jog, a formatervezési mintaoltalom és a filmipar kapcsolatát, különös tekintettel a díszlet, jelmez- és kelléktervekre. 
520 3 |a Films are complex works of art, to whose unique, original character the participants in the process of creation, the creators, whether in their capacity as authors or otherwise, all contribute, influencing and shaping the final work in a number of ways. On the other hand, film is more than an embodied artistic work: it can also be understood as a commercial product, an 'economic good', the production and distribution of which requires a significant investment of labour and capital. The aim of this study is to summarise in a readily understandable way the relationship between copyright, design protection and the film industry, with particular reference to set, costume and accessory design. 
856 4 0 |u https://publikacio.ppke.hu/id/eprint/2825/1/IAS_2023-04_16_Tako.pdf  |z Dokumentum-elérés