A gyermekek online szexuális kizsákmányolása elleni küzdelem egyes szabályozási tendenciái és európai irányvonalai

A gyermekek online szexuális kizsákmányolása napjaink egyik legsúlyosabb társadalmi és jogi kihívása. Az online platformok térnyerése és a technológia robbanásszerű fejlődése a bűnözés új dimenzióit nyitotta meg. A probléma kezelése érdekében világszerte új szabályozási trendek és egyedi megoldási j...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Varga Árpád
Format: Article
Published: 2025
Series:IUSTUM AEQUUM SALUTARE 21 No. 2
doi:10.69695/ias.2025.2.10

Online Access:https://publikacio.ppke.hu/2802

MARC

LEADER 00000nab a2200000 i 4500
001 publ2802
005 20251029123809.0
008 251029s2025 hu o 0|| zxx d
022 |a 1787-3223 
024 7 |a 10.69695/ias.2025.2.10  |2 doi 
040 |a PPKE Publikáció Repozitórium  |b hun 
041 |a zxx 
100 1 |a Varga Árpád 
245 1 2 |a A gyermekek online szexuális kizsákmányolása elleni küzdelem egyes szabályozási tendenciái és európai irányvonalai  |h [elektronikus dokumentum] /  |c  Varga Árpád 
260 |c 2025 
300 |a 16 
300 |a 175-190 
490 0 |a IUSTUM AEQUUM SALUTARE  |v 21 No. 2 
520 3 |a A gyermekek online szexuális kizsákmányolása napjaink egyik legsúlyosabb társadalmi és jogi kihívása. Az online platformok térnyerése és a technológia robbanásszerű fejlődése a bűnözés új dimenzióit nyitotta meg. A probléma kezelése érdekében világszerte új szabályozási trendek és egyedi megoldási javaslatok látnak napvilágot. A gyermekpornográfia, a grooming (gyermekek szexuális célú behálózása) és a közösségi média által generált új fenyegetések üldözése egyre fontosabbá válik. Manapság kifejezetten a mesterséges intelligencia segítségével előállított tartalmak terjedése jelent újkeletű problémát, amely szabályozási igénye egyre több európai országban fogalmazódik meg. E társadalomellenes magatartások hatására már Magyarországon is szükségessé vált a modern technológiával előállított tartalmak tiltása, és világszerte nő azon országok köre, akik ugyancsak stratégiai célként tűzik ki a gyermekek szexuális kizsákmányolása elleni küzdelmet az online térben is. A jogsértések által generált új környezetben az Európai Unió folyamatos lépéskényszerben van, amelynek hatására szükségessé vált a 2010-es évek elején kialakított, nemzetközi együttműködéseken alapuló rendszerének bővítése. Ennek egyik fontos állomása az online térben szolgáltatást nyújtók hatékony bekapcsolása az online tartalomterjesztés és fogyasztás monitorozásába, amely az ún. CSA-rendelet megalkotásának célján keresztül látszik megvalósulni. A tervezet elfogadása azonban folyamatos nehézségekbe ütközik, hiszen számos magánéletvédelmi és hatékonysági aggályt vet fel, amelyek jelenleg még megoldásra várnak. 
520 3 |a The online sexual exploitation of children is one of the most severe social and legal challenges of our time. The expansion of online platforms and the explosive development of technological innovations have opened new dimensions for committing these crimes. In response to the problem, European regulatory trends and domestic solutions are continuously evolving. The forms and conceptual elements of crimes against children are changing alongside technological advancements, requiring us to address the social and legal challenges posed by new trends. Today, the spread of artificial intelligence-generated content represents a newly emerging issue, the regulation of which is spreading in many European countries. As a result, Hungary and many other countries are increasingly prioritizing the fight against online child sexual exploitation. In this new environment, the European Union is also under continuous pressure to act, necessitating the expansion of its international cooperation-based system. An important milestone in this process is the effective involvement of online service providers in monitoring the dissemination and consumption of online content. This is currently embodied in the draft of the so-called CSA Regulation. However, the adoption of this draft raises several privacy and efficiency concerns that are still awaiting resolution. 
856 4 0 |u https://publikacio.ppke.hu/id/eprint/2802/1/2025-02_10_Varga.pdf  |z Dokumentum-elérés