|  |  |  |  | 
| LEADER | 00000nab a2200000 i 4500 | 
| 001 | publ1626 | 
| 005 | 20241108115753.0 | 
| 008 | 241108s2023    hu      o     0||   Magyar d | 
| 022 |  |  | |a 2062-9648 | 
| 024 | 7 |  | |a 34311224 
  |2 mtmt | 
| 040 |  |  | |a PPKE Publikáció Repozitórium 
  |b hun | 
| 041 |  |  | |a Magyar | 
| 100 | 1 |  | |a Wágner Tamás Zoltán | 
| 245 | 1 | 0 | |a Globális minimumadó 
  |h [elektronikus dokumentum] : 
  |b ellenállni vagy alkalmazkodni? / 
  |c  Wágner Tamás Zoltán | 
| 260 |  |  | |c 2023 | 
| 300 |  |  | |a 1-13 | 
| 490 | 0 |  | |a PÁZMÁNY LAW WORKING PAPERS 
  |v 14 No. 3 | 
| 520 | 3 |  | |a Jelen tanulmány keretében elsőként röviden a globális minimumadó adópolitikai hátterével, valamint az erőteljes amerikai támogatottság kérdésével foglalkozunk. Ezt követően, a tanulmány második felében, a globális minimumadóra vonatkozó szabályozás ismertetését követően a magyar álláspontot vizsgáljuk meg annak uniós implementációja kapcsán. Ennek kapcsán látni fogjuk, hogy a kezdeti merev elutasítást fokozatosan felváltotta a kompromisszum keresése: hogyan lehet úgy bevezetni a globális minimumadót, hogy az tényleges adóemeléssel ne járjon. A magyar álláspont megváltozásában döntő szerepe volt az erős nemzetközi támogatottságnak (pl: a végén már csak lényegében véve egyedül Magyarország ellenezte az EU-ban a bizottsági javaslatot), továbbá az elutasításból fakadó elszigetelődés és reputációvesztés kockázatának (pl: Magyarország nagyon könnyen egy platformon találhatta volna magát az adóparadicsomokkal). Összességében véve a tanulmány arra kíván rávilágítani, hogy a globális minimumadó a kezdeti félelmek ellenére nem jár Magyarország számára tényleges adóemeléssel és a nyílt elutasítás helyett célszerűbb azt a stratégiát követni, amely a szabályozásban rejlő „kiskapuk” igénybevételével biztosítja a tagállami versenyképesség fennmaradását. | 
| 856 | 4 | 0 | |u https://publikacio.ppke.hu/id/eprint/1626/1/PLWP_2023-03_Wagner.pdf 
  |z Dokumentum-elérés |