Az online platformokon megjelenő politikai hirdetések szabályozási kihívásai Európában és az Egyesült Államokban

Az online platformok közéleti diskurzusban betöltött egyre növekvő szerepének köszönhetően a választási kampányok során is a polgárok megszólításának elsőszámú terepévé váltak. A 2016-os esztendő fordulópontot jelentett a közösségi média demokratikus folyamatokra gyakorolt hatásait illetően. A fájda...

Teljes leírás

Bibliográfiai részletek
Szerző: Szikora Tamás
Dokumentumtípus: Cikk
Megjelent: 2025
Sorozat:IUSTUM AEQUUM SALUTARE 21 No. 2
doi:10.69695/ias.2025.2.09

mtmt:36213672
Online Access:https://publikacio.ppke.hu/2801
Leíró adatok
Tartalmi kivonat:Az online platformok közéleti diskurzusban betöltött egyre növekvő szerepének köszönhetően a választási kampányok során is a polgárok megszólításának elsőszámú terepévé váltak. A 2016-os esztendő fordulópontot jelentett a közösségi média demokratikus folyamatokra gyakorolt hatásait illetően. A fájdalmas felismerést követő években az online politikai kampányok szabályozási kérdései előtérbe kerültek, Európában és az Egyesült Államokban egyaránt. A tanulmány ezen szabályozási lépéseket ismerteti, rávilágítva, hogy az Atlanti-óceán mindkét partján tulajdonképpen ugyanazokkal az eszközökkel igyekeznek küzdeni az online politikai hirdetéseken keresztül történő választási dezinformációval szemben. Ugyanakkor, az átláthatóság követelményének és a célzott reklámtechnikák alkalmazására vonatkozó szabályozásnak nemcsak hatékonyágát, de alkotmányosságát is kérdőjelek övezik.
The growing role of online platforms in the public discourse has made them a prime platform for reaching citizens, including during election campaigns. The year 2016 marked a turning point in understanding the impact of social media on democratic processes. In the years following this painful realization, regulatory issues surrounding online political campaigning have come to the forefront, both in Europe and in the United States. This paper describes these regulatory measures, highlighting that on both sides of the Atlantic, similar tools are being used to combat electoral disinformation through online political advertising. At the same time, the effectiveness and even the constitutionality of transparency requirements and the regulation of targeted advertising techniques remain subjects of debate.
Terjedelem/Fizikai jellemzők:20
155-173
ISSN:1787-3223