|
|
|
|
LEADER |
00000nab a2200000 i 4500 |
001 |
publ1668 |
005 |
20241112151305.0 |
008 |
241112s2024 hu o 0|| Magyar d |
022 |
|
|
|a 1787-3223
|
024 |
7 |
|
|a 35142470
|2 mtmt
|
040 |
|
|
|a PPKE Publikáció Repozitórium
|b hun
|
041 |
|
|
|a Magyar
|
100 |
1 |
|
|a Babos Dóra Réka
|
245 |
1 |
0 |
|a Aki őrködik az államszervezet demokratikus működése felett
|h [elektronikus dokumentum] :
|b Az államfő a szükségállapotban /
|c Babos Dóra Réka
|
260 |
|
|
|c 2024
|
300 |
|
|
|a 63-77
|
490 |
0 |
|
|a IUSTUM AEQUUM SALUTARE
|v 20 No. 2
|
520 |
3 |
|
|a Az Alaptörvény kilencedik módosítása jelentősen átalakította a különleges jogrendi, így a szükségállapotra vonatkozó szabályozást is. Ennek következtében a rendkívüli intézkedések meghozatalára immár nem a köztársasági elnök, hanem a Kormány válik jogosulttá. A nemzetközi trendeket szemlélve és az információs technológia fejlődését vizsgálva a szabályozás átalakítása szükségszerű volt. Ugyanakkor érdemes figyelmet szentelni annak, hogy a módosítás miként viszonyul az államfő jogállásához. Tanulmányomban megvizsgálom az államfő jogállására vonatkozó hatályos szabályozás releváns elemeit, ennek keretében meghatározom a magyar államszervezetben betöltött szerepét. Vizsgálom a szükségállapotra vonatkozó korábbi és jelenlegi normákat. Ezek alapján következtetek arra, hogy az új rendszer alkalmas-e minden lehetséges válsághelyzet kezelésére, kellően hatékony-e és arra, hogy összhangban áll-e az államfő intézményre vonatkozó szabályozással.
|
856 |
4 |
0 |
|u https://publikacio.ppke.hu/id/eprint/1668/1/IAS_2024-02_07_Babos.pdf
|z Dokumentum-elérés
|